ZCELA NOVÝ MODEL HONDA CIVIC e:HEV DOSÁHL V POSLEDNÍCH TESTECH EURO NCAP NEJLEPŠÍHO PĚTIHVĚZDIČKOVÉHO HODNOCENÍ
- Zcela nový model Civic e:HEV je vybaven nejnovějšími, zdokonalenými technologiemi Honda SENSING™, včetně sonarových senzorů a přední širokoúhlé kamery pro všestrannou bezpečnost
- Nové konstrukční prvky zabudované do podvozku a karoserie modelu Civic pomáhají zlepšit ochranu při čelním, zadním a bočním nárazu
- Vylepšenou konstrukci modelu Civic doplňuje jedenáct airbagů, včetně nového předního středového airbagu pro lepší ochranu cestujících
- Díky závazku společnosti Honda dosáhnout u jejích produktů do roku 2050 nulového počtu úmrtí při nehodách na silnicích patří model Civic mezi nejbezpečnější vozy ve své třídě
Zcela nový model Honda Civic e:HEV získal v nejnovějších testech bezpečnosti Euro NCAP maximální pětihvězdičkové hodnocení. Model Civic 11. generace dokládá závazek společnosti Honda dosáhnout u všech jejích produktů do roku 2050 nulového počtu smrtelných nehod na silnicích. Tento model nabízí řadu vylepšených a modernizovaných technologií. Dosahuje tak jedné z nejvyšších úrovní bezpečnosti cestujících a chodců ve své třídě.
Aby byly splněny přísné bezpečnostní normy Euro NCAP pro ochranu dospělých cestujících při nárazu, má karoserie modelu Civic řadu konstrukčních výztuh s cílem zvýšit celkovou pasivní bezpečnost vozidla. To zahrnuje dodatečné výztuhy předních dveří a rámy podběhů zadních kol s lepšími vlastnostmi při bočním nárazu. Ty jsou spojeny výztuhou v celé šíři, která podpírá spojovací hranu mezi podlahou a pryskyřičnou přepážkou. To pomáhá řídit a omezovat deformaci v případě čelního nárazu.
Kromě pevnějšího podvozku poskytujícího lepší ochranu obsahují všechny varianty výbavy nového modelu Civic standardně celkem 11 airbagů, včetně kolenních airbagů pro oba přední a zadní cestující ke zmírnění zranění při čelních nárazech a bočních airbagů k ochraně cestujících na zadních sedadlech. Poprvé je k dispozici přední středový airbag, který zabraňuje srážce mezi řidičem a spolujezdcem při bočním nárazu.
Ve zcela novém modelu Civic je tato úroveň ochrany rozšířena na všechny cestující, nejen na dospělé. Dobré výsledky vozu v kategorii Ochrana dětských cestujících zajistily integrované upevňovací body ISOFIX, které splňují nejnovější evropské normy i-Size.
Kromě toho je model Civic 11. generace ohleduplný ke zranitelným účastníkům silničního provozu a chodcům a je vybaven nově navrženými bezpečnostními lištami předního nárazníku. Ty jsou navrženy tak, aby absorbovaly energii nárazu. V případě kolize tak snižují riziko zlomenin nohou a poškození kolenních vazů chodce. Tuto ochranu posiluje vyskakovací kapota, která je pod vnějším povrchem lemovaná reliéfní membránovou strukturou. Tato skrytá součást se vyznačuje vysokou schopností absorbovat energii, pokud by hlava chodce narazila na vnější povrch. To podstatně snižuje riziko vážného zranění.
Honda SENSING™
Prvky pasivní bezpečnosti zcela nového modelu Civic doplňuje vylepšená sada technologií aktivní bezpečnosti a asistenčních technologií Honda SENSING™. Součástí sady jsou nové sonarové senzory, které k detekci nekovových předmětů, jako jsou sklo a stěny, využívají zvukové vlny. Tento systém je mnohem spolehlivější a mnohem přesnější než dříve používaný radar s milimetrovými vlnami.
Nový model Civic je také vybaven kamerou zabírající širší úhel 100 stupňů, která zlepšuje schopnost vozu rozpoznat čáry na vozovce, krajnice, motocykly a cyklisty. Nový čip pro vysokorychlostní zpracování dat navíc zlepšuje detekci, výkon a ovládání systému. V důsledku toho dokáže identifikovat objekty, včetně chodců ve světlém i tmavém prostředí, dříve a přesněji než u předchozích modelů.
Součástí rozsáhlé sady technologií systému SENSING™ společnosti Honda je i vylepšený systém varování před čelní srážkou, který je navržen tak, aby detekoval přítomnost vozidel vpředu a vydával zvukové, vizuální a hmatové výstrahy. Řidiče tak upozorní, že se přibližuje příliš vysokou rychlostí. Pokud řidič nereaguje, spustí se systém pro zmírnění následků nehody, který automaticky mírně aktivuje brzdy s cílem pomoci snížit pravděpodobnost nebo závažnost čelního nárazu. Pokud systém zaznamená hrozící kolizi, začne silně brzdit. Nový model Honda Civic získal maximální pětihvězdičkové hodnocení Euro NCAP a připojuje se tak k modelům CR-V a Jazz.